Наесен Скопје ќе може да почне со реорганизација на автобуските линии од јавниот превоз

Првата фаза од изработката на Студијата за оптимизација на мрежите на линии на автобускиот јавен превоз во Скопје е завршена, а до крајот на септември треба да биде целосно готов стратешкиот документ со кој треба да се реорганизира скопскиот јавен превоз, информираат за агенцијата Мета.мк од Градот Скопје.

„Во изминатиов период се започна со анализа на постоечката состојба на јавниот превоз во градот Скопје и детална анализа на постоечките автобуски линии“, велат од Град Скопје.

Со изготвувањето на Студијата, планирано е да се направи функционална анализа на постоечката мрежа од јавниот превоз и ќе биде прикажано кои од постојните линии треба да се укинат, кои линии ќе ги изменат своите траси како и потребата од воведување на нови линии.

„Ќе бидат изработени три варијанти на реорганизација на постоечката мрежа. Во оваа студија ќе биде предложен и тарифен систем и ќе бидат подобрени возните редови“, информираат градските власти.

Краен резултат што се очекува од добиената Студија е имплементација нова мрежа на автобуски линии во Скопје, нови возни редови за граѓаните, како и правна рамка за да се усогласат побарувачката со понудата на превозот.

Целокупната понатамошна постапка за реорганизација зависи од варијантата која ќе биде прифатена од Градот Скопје. Имено, првото сценарио ги вклучува двете рути од брзиот автобуски систем – БРТ, втората верзија предвидува изградба на само една од линиите на БРТ, додека третото сценарио е јавниот превоз во главниот град да продолжи да функционира без БРТ.

Постојниот јавен превоз на Скопје и градско-приградските линии кои секојдневно се одржуваат е базиран на студија изработена во далечната 1981 година, при што потребите на граѓаните, како големината и проширувањето на градот тогаш и денес се поприлично изменети.

Од Градот Скопје велат дека со оптимизација на постоечката мрежа на линии ќе се добие поквалитетна услуга за патниците што го користат јавниот превоз, поголема брзина на превоз, намалување на времето на патување, а од друга страна намалување или минимизирање на трошоците на транспорт за ЈСП и приватните превозници.

„Со оваа оптимизација нерантабилните линии ќе се реорганизираат. Исто така повеќе граѓани ќе имаат пристап до јавниот превоз и ќе се зголеми бројот на превезени патници“, појаснуваат од Град Скопје.

Студијата за оптимизација на мрежите на линии на автобускиот јавен превоз во Скопје ја изготвува конзорциумот меѓу израелската компанија РОМ Транспортејшн и англиската ГСТЦ ЛТД, за што се вложени 322.530 евра преку обезбедените средства од Европската банка за обнова и развој. Договорот за нејзина изработка беше потпишан на 1 јуни лани, а на тендерот учествуваа 17 различни консултантски организации од областа на транспортот.

Првата фаза од изработката на Студијата за оптимизација на мрежите на линии на автобускиот јавен превоз во Скопје е завршена, а до крајот на септември треба да биде целосно готов стратешкиот документ со кој треба да се реорганизира скопскиот јавен превоз, информираат за Мета.мк од Градот Скопје.

Во изминатиов период се започна со анализа на постоечката состојба на јавниот превоз во градот Скопје и детална анализа на постоечките автобуски линии“, велат од Град Скопје.

Со изготвувањето на Студијата, планирано е да се направи функционална анализа на постоечката мрежа од јавниот превоз и ќе биде прикажано кои од постојните линии треба да се укинат, кои линии ќе ги изменат своите траси како и потребата од воведување на нови линии.

„Ќе бидат изработени три варијанти на реорганизација на постоечката мрежа. Во оваа студија ќе биде предложен и тарифен систем и ќе бидат подобрени возните редови“, информираат градските власти.

Краен резултат што се очекува од добиената Студија е имплементација нова мрежа на автобуски линии во Скопје, нови возни редови за граѓаните, како и правна рамка за да се усогласат побарувачката со понудата на превозот.

Целокупната понатамошна постапка за реорганизација зависи од варијантата која ќе биде прифатена од Градот Скопје. Имено, првото сценарио ги вклучува двете рути од брзиот автобуски систем – БРТ, втората верзија предвидува изградба на само една од линиите на БРТ, додека третото сценарио е јавниот превоз во главниот град да продолжи да функционира без БРТ.

Постојниот јавен превоз на Скопје и градско-приградските линии кои секојдневно се одржуваат е базиран на студија изработена во далечната 1981 година, при што потребите на граѓаните, како големината и проширувањето на градот тогаш и денес се поприлично изменети.

Од Градот Скопје велат дека со оптимизација на постоечката мрежа на линии ќе се добие поквалитетна услуга за патниците што го користат јавниот превоз, поголема брзина на превоз, намалување на времето на патување, а од друга страна намалување или минимизирање на трошоците на транспорт за ЈСП и приватните превозници.

„Со оваа оптимизација нерантабилните линии ќе се реорганизираат. Исто така повеќе граѓани ќе имаат пристап до јавниот превоз и ќе се зголеми бројот на превезени патници“, појаснуваат од Град Скопје.

Студијата за оптимизација на мрежите на линии на автобускиот јавен превоз во Скопје ја изготвува конзорциумот меѓу израелската компанија РОМ Транспортејшн и англиската ГСТЦ ЛТД, за што се вложени 322.530 евра преку обезбедените средства од Европската банка за обнова и развој. Договорот за нејзина изработка беше потпишан на 1 јуни лани, а на тендерот учествуваа 17 различни консултантски организации од областа на транспортот.

ТУКА може да се прочите целиот текст на Мета.