Социјалните медиуми „намерно“ се зависни за корисниците

Компаниите за социјални медиуми намерно ги прават зависни корисниците од своите производи за финансиска добивка, тврдат извори од Силиконската долина за Би-Би-Си.

„Тоа е како да земат кокаин и само да го попрскаат целиот ваш интерфејс и тоа е она што ве тера да се враќате назад”, рече поранешниот вработен во „Mozilla“ и „Jawbone“ Аза Раскин.

„Зад секој екран на вашиот телефон, има буквално илјада инженери кои работеле на тоа да создадат максимална зависност”, додаде тој.

Во 2006 година, Раскин, водечки технолошки инженер, дизајнираше опција за бесконечно прелистување, една од карактеристиките на многу апликации што сега се сметаат за навика. Во тоа време работеше за Humanized – консултантски услуги за кориснички интерфејс.

Бесконечното прелистување им овозможува на корисниците бесконечно да читаат низ содржината без кликање.

„Ако не му дадете време на мозокот за да ги достигне вашите импулси”, рече Раскин, „само продолжувате да прелистувате“.

Тој рече дека иновативноста ги задржува корисниците да гледаат на нивните телефони многу подолго отколку што е потребно.

Раскин рече дека не им се обратил на зависните луѓе и сега се чувствува виновен за тоа.

Но, рече тој, многу дизајнери беа принудени да создаваат зависни апликации  според бизнис моделите на големите компании што ги вработувале.

„Со цел да го добиете следниот круг на финансирање, за да ја зголемите цената на акциите, износот на време што луѓето го трошат на вашата апликација мора да оди нагоре”, рече тој.

„Значи, кога ќе се стави толку многу притисок врз тој број, ќе започнете да се обидувате да измислуваат нови начини да ги натерате луѓето да останат зависници”.

Поранешен вработен на Фејсбук ја направи врската.

„Социјалните медиуми се многу слични на слот-машина”, рече Сенди Паракилас, кој се обиде да го прекине користењето на услугата откако ја напушти компанијата во 2012 година.

„Буквално ми се чинеше како да се откажувам од цигарите”.

За време на неговата година и пет месеци поминати во Фејсбук, вели дека и други го препознале тој ризик.

„Постои дефинитивно свест за фактот дека производот е формирање навика и зависност”, рече тој.

„Имате бизнис модел дизајниран да ве ангажира, да ве воодушевува и да цица што е можно повеќе време од вашиот живот, а потоа да го продадат тоа внимание на огласувачите.”

Фејсбук изјави за Би-Би-Си дека неговите производи се дизајнирани „за да ги приближат луѓето до своите пријатели, семејството и работите за кои се грижат”.

Дополнително, велат дека „во ниедна фаза не сакаат нешто да биде зависен фактор во тој процес”.

Еден од најпознатите привлечни аспекти на социјалните медиуми за корисниците е „лајкот”, кој може да дојде во форма на знак за палец, срце или ретвитови.

Леа Перлман, еден од создавачите на копчето , изјави дека станала зависна од Фејсбук, бидејќи таа почнала да го базира нејзиното чувство на самопочит врз бројот на „лајкови” што ги имала.

„Кога ми треба валидација – одам да го проверам Фејсбук”, рече таа.

„Се чувствувам осамено, го проверувам телефонот. Се чувствувам несигурно, го проверувам телефонот”.

Перлмен рече дека се обидела да престане да го користи Фејсбук по напуштањето на компанијата.

„Забележав дека кога ќе објавам нешто што го објавував порано и бројот на „лајкови“ е помал од оној што беше порано. Одеднаш, забележав дека сум всушност и зависник од повратни информации”.

Истражувањата покажуваат дека постојат врски меѓу прекумерно користење социјални медиуми и депресија, осаменост и бројни други ментални проблеми.

Во Британија, тинејџерите сега трошат просечно 18 часа неделно на нивните телефони, а поголемиот дел од нив користат социјални медиуми.

Перлман смета дека младите кои препознаваат дека социјалните медиуми им се проблематични, исто така, треба да размислат за укинување на ваквите апликации.

„Првите работи што би им ги кажала на тие тинејџери е да имаат поинаков начин на бидување, бидејќи со неколку лидери, тоа може да им помогне на другите да следат”, рече таа.

Лани, еден од основачите на Фејсбук Шон Паркер, јавно изјави дека компанијата се обидувала да троши колку што е можно повеќе време на корисникот.

Тој тврдеше дека „се искористува ранливоста на човечката психологија”.

„Пронаоѓачите”, рече тој, „свесно го сфатија тоа и ние сепак го направивме тоа”.

Но, Перлмен рече дека не сакала копчето „лајк“ да биде зависно.

Таа, исто така верува дека користењето на социјални медиуми има многу предности за многу луѓе.

Кога се соочи со тврдењето на Паркер дека компанијата ефикасно се обидува да ги вовлече луѓето од самиот почеток, официјален претставник на Фејсбук изјави за Би-Би-Си дека се уште го разгледува прашањето.

„Ние работиме со луѓе од третa страна кои гледаат во однесувањето на навиките – дали е на нашата платформа или на интернетот – и се обидуваме да разбереме дали постојат елементи за кои веруваме дека носат штета на луѓето”, рече тој рече, „за да можеме да ги надминеме и да инвестираме во обезбедувањето на сигурност на овие луѓе со текот на времето.“

Неодамнешните извештаи укажуваат на фактот дека Фејсбук работи на функции за да им овозможи на корисниците да видат колку време потрошиле за неговата апликација во текот на претходните седум дена и да постават дневни временски ограничувања.

Програмата Панорама, исто така, ја истражува употребата на бои, звуци и неочекувани награди за компулсивно однесување.

Твитер одби да коментира.

Од Снепчет велат дека се среќни што го поддржуваат честото креативно користење на својата апликација. Но, оттаму негираат дека користат визуелни трикови за да го постигнат ова и додаваат дека немаат желба да го зголемат празниот ангажман на производот.