Пандемијата ќе ја натера Академија да номинира филмови за Оскар што не поминале во кино

Американската Академија за филмски умености и науки поради коронавирусот за прв пат ќе овозможи да се номинираат филмови што немале своја кино проекција, односно филмови кои дебитирале единствено на стриминг сервисите, што e прекинување на долгогодишна традиција, објави Гардијан.

Академијата соопшти нови критериуми за Оскарите, измени кои не се перманентни и ќе се однесуваат само за филмови објавени од годинава.

Исто така, Академијата нагласи дека двете категории за звук ќе ги спои во една и, со цел да станат повеќе „јаглерод неутрални“, ќе забранат ДВД скринери за 94-те Оскари во 2022 година.

Условите за Оскарите подигнаа повеќе прашања откако целата индустрија и граѓаните останаа дома, кината се затворија, па беше прекинато и одржувањето на филмски фестивали, меѓу кои и во Кан.

Претходно, услов беше некој филм да се прикажува минимум седум дека во кино во Лос Анџелес за да може да влезе во најпрестижниот избор на Академијата. Но, сега, филмови што биле планирани за кино-проекција, но се достапни преку стриминг сервисите, ќе можат да се квалификуваат за најдобар филм и во останатите категории.

„Академијата цврсто верува дека нема подобар начин да се доживее магијата на филмовите освен да се гледаат во кино. Нашата заложба за тоа е непроменета и непоколеблива“, рече Дејвид Рубин, претседател на Академијата и Зора Хадсон, извршен директор во заедничката изјава. „Сепак, историски трагичната пандемија Ковид-19 бара ваков привремен исклучок од правилата за подобност на нашите награди“.

Управата на Академијата, сепак, нагласи дека откако ќе се отворат кината, исклучокот повеќе нема да важи. Ако кината се отворат ова лето, како што некои предвидуваат, тогаш Академијата ќе ја прошири зоната за квалификација, па така, освен Лос Ангелес, филмовите ќе можат да влезат во оскаровска битка и преку прикажување во Њујорк, Чикаго, Мајами и Атланта.

Ваквата промена е тема на жестока дебата бидејќи Нетфликс, Амазон и другите стриминг гиганти продолжуваат да „истураат“ милиони во кампањите за Оскарите за нивните оригинални филмови. За да се исполнат тековните барања, Нетфликс истовремено издава филмови во кината и на својата платформа. Сопствениците на кината ја критикуваат тактиката, тврдејќи дека не ги мотивира филмофилите да купуваат билети.