„Тhe social dilemma“ и веќе познатата илузија на избор

Како корисник на платформата „Нетфликс“ пред извесно време бев бомбадирана со нотификации за новото издание „Тhe social dilemma“. Нотификација за да ме потсети да го проверам новиот филм кој се совпаѓа со моите досегашни филмски избори ми пристигна на мејлот, на мобилниот телефон и на нетфликс профилот. Моите социјални мрежи беа преплавени со објави за овој филм, објави на луѓе со кои сметам дека имаме слични интереси.

При уклучување на „Нетфликс“, филмот беше позициониран за лесно да го пронајдам, за разлика од филмовите кои најчесто кога сакам да ги гледам морам да ги куцам насловите буква по буква на пребарувачот, несигурна до самиот крај дали воопшто ќе бидат достапни.

Љубопитноста, извиканоста и лесната достапност спротивна на залудно потрошено време во пребарување и најчесто избирање на „guilty pleasure“ филм победија, и јас своеволно, ако може да се каже така, го гледав „The social dilemma“.

 

View this post on Instagram

 

The social dilemma es un documental que con la ayuda de diversas crestomatías busca enseñar al espectador todos los riesgo derivados del uso de redes sociales (RRSS). Guiado por un grupo de exponentes constituidos en su totalidad por ex trabajadores de diversas RRSS (FB, TW, IG, pinterest, Google) entre los que destacan directivos hasta programadores, pretenden hacer público el impacto social y emocional que infligen las RRSS y que no solo llega al momento de abusar en su uso, sino desde el primer momento en que se utilizan. Ahondan en técnicas de monetización y visualización, así como en la gran importancia que tiene la inteligencia artificial (IA) en todo este rubro. Fuera de un documental que busca satanizar las redes, este invita a ser más crítico al momento de consumir contenido y a hacerlo de forma responsable. Busca que el “usuario” tenga autonomía real y no el espejismo de autonomía que dan las RRSS. Si gustas de diversas teorías de conspiración este documental es para ti, puesto que demuestra que muchas veces la realidad supera a la ficción. #review #netflix #thesocialdilemma *Derechos propiedad de Netflix y demás productoras.

A post shared by cinema-gratificant (@cinem_grtfcnt) on

Станува збор за документарен филм кој претставува искуства од креирањето на социјалните мрежи од неколку лица од индустријата, поранешни вработени во „Гугл“, „Твитер“, „Инстаграм“, „Јутјуб“, „Епл“, „Фејсбук“, „Пинтерест“. Објаснувајќи за алгоритамот и начинот на кој работат социјалните мрежи и дигиталните платформи, тие зборуваат за начините на кои корисникот е задржан онлајн, заробен во илузијата дека има право на избор.

Во моментот кога кликнав на копчето за започнување на филмот, веќе ја имав изгубено битката против алгоритмот кој сметам дека го контролирам. Алгоритмот надвладеа и го изгледав филмот, за кој сметам дека освен што добро ја објаснува состојбата, не открива некоја шокантна вистина која досега не ја знаевме.

Сепак, тоа е само мое мислење базирано на сопствениот дигитално меурче кое сум го изградила во дигиталниот свет. Нашата претстава за светот и секојдневието ги базираме врз работите кои ги читаме на социјалните мрежи – место на кое бегавме од реалноста за да прочитаме повеќе за работите кои ги сакаме, нè интересираат. Секој клик на содржина која нè интригира, е еден магнет кој кон нас привлекува содржини што би нè интересирале. Па така, за кратко време, налепена е содржина која би нè одржала онлајн засекогаш. Истовремено, ваквото потенцирање на содржината која нè интересира, околу нас истомисленици, па сметаме дека нашето видување на работите е она вистинското, правилното и единственото.

Исто како мене, кога видов дека дел од профилите беа изненадени од функционирањето на социјалните мрежи и системот на работа кој го открива документарецот.

Создадени за да профитираат врз времето, нашата заинтересираност и кликови, мрежите немаат грижа на совест доколку содржините за кој е заинтересиран одреден корисник, се дезинформации. Па, доколку во реалноста навистина постои тој корисник, преголеми се шансите корисникот да не добие никакво предупредување за лажноста и да биде уверен во „правилноста“ на своите сфаќања.

Освен документаристичкиот пристап со искуствата и советите од ИТ професионалците, паралелно е прикажана фикционалната приказна за просечно американско семејство, чиј син завршува на радикален протест поради постојано отворање на препорачани содржини кои неуморно го црпат неговото внимание и онлајн присуство.

Ваквото прикажување на тоа до каде можат да одат последиците од невнимателно користење на социјалните мрежи веќе може да се каже дека е клише, но во реалноста објавите кои кај нас предизвикуваат заинтересираност и емотивност се внимателно избрани од алгоритмот.

Според мене, социјалната дилема е како поинаку да пристапиме до алгоритмот кој нуди и работи исклучиво во црно-бела димензија, нема чувство за етика, профитира од емоции и време, а е претставен како помошна алатка?

Екипата од ИТ експертите нуди мали совети за тоа како да избегаме од ваквата дводимензионална реалност, момент кој најмногу ми се допадна во филмот.

Ивана Смилевска