Компанијата „Мета“ од октомври ќе забрани рекламирање на политички, изборни и социјални прашања во ЕУ

Според новото соопштение од компанијата „Мета“, од почетокот на октомври 2025 година, повеќе нема да се дозволува рекламирање за политички, изборни и социјални прашања на сите платформи коишто ги поседува компанијата во ЕУ.

Одлуката е донесена како одговор на претстојната регулатива на ЕУ за транспарентност и таргетирање на политичкото рекламирање (TTPA), која воведува значителни оперативни предизвици и правни неизвесности.

Продолжуваме да веруваме дека онлајн политичкото рекламирање е витален дел од модерната политика, поврзувајќи ги луѓето со важни информации за политичарите што ги претставуваат и обезбедувајќи им на кандидатите исплатлив начин да стигнат до својата публика. Затоа Мета отиде подалеку од многу наши колеги – и многу подалеку од она што е пропишано со закон – за да се осигури дека политичките реклами што се прикажуваат на нашите платформи се автентични, а информациите за нив се транспарентни.

Компанијата Мета верува дека онлајн политичкото рекламирање е витален дел од модерната политика којашто ги поврзува луѓето со важни инфромации за политичарите што ги претставуваат. Со тоа им обезбедуваат на кандидатите исплатлив начин да стигнат до својата публика.

„Мета отиде подалеку од многу наши колеги — и многу подалеку од она што е пропишано со закон. За да се осигураме дека политичките реклами што се прикажуваат на нашите платформи се автентични, а информациите за нив се транспарентни. Од 2018 година, имаме воспоставено алатки кои обезбедуваат поголема транспарентност за реклами за политика, избори и социјални прашања од која било друга платформа, онлајн или офлајн, како и други обемни заштитни мерки. Огласувачите кои ги прикажуваат овие реклами се должни да завршат процес на авторизација, да докажат кои се и каде живеат, како и да вклучат одрекување од одговорност „платено од“ на овие реклами.“ стои во соопштението на Мета.

Според новите информации сите реклами ќе се чуваат во јавно достапната библиотека со реклами на Мета, каде што секој може да види информации за таргетирањето и колку е потрошено на нив.

Транспарентноста и таргетирање на политичкото рекламирање воведува значајни, дополнителни обврски за сите процеси и системи што создаваат неодржливо ниво на сложеност и правна несигурност за огласувачите и платформите што работат во ЕУ.

TTPA поставува обемни ограничувања за таргетирањето и испораката на рекламите, што би го ограничило начинот на кој огласувачите со политички и социјални прашања можат да допрат до својата публика и да доведат до тоа луѓето да гледаат помалку релевантни реклами на нашите платформи.

Од почетокот на октомври 2025 година, повеќе нема да дозволуваме реклами за политички, изборни и социјални прашања на нашите платформи во ЕУ. Ова е тешка одлука – одлука што ја донесовме како одговор на претстојната регулатива на ЕУ за транспарентност и таргетирање на политичкото рекламирање (TTPA), која воведува значителни оперативни предизвици и правни неизвесности.

Од 2018 година, имаме воспоставено алатки кои обезбедуваат поголема транспарентност за реклами за политика, избори и социјални прашања од која било друга платформа, онлајн или офлајн, како и други обемни заштитни мерки. Огласувачите кои ги прикажуваат овие реклами се должни да завршат процес на авторизација, да докажат кои се и каде живеат, како и да вклучат одрекување од одговорност „платено од“ на овие реклами. Потоа, овие реклами се чуваат во нашата јавно достапна библиотека со реклами, каде што секој може да види информации за таргетирањето и колку е потрошено на нив.

За жал, TTPA воведува значајни, дополнителни обврски за нашите процеси и системи што создаваат неодржливо ниво на сложеност и правна несигурност за огласувачите и платформите што работат во ЕУ. На пример, TTPA поставува обемни ограничувања за таргетирањето и испораката на рекламите, што би го ограничило начинот на кој огласувачите со политички и социјални прашања можат да допрат до својата публика и да доведат до тоа луѓето да гледаат помалку релевантни реклами на нашите платформи. Тоа е уште една закана за принципите на персонализирано рекламирање, игнорирајќи ги придобивките за огласувачите и луѓето до кои сакаат да допрат.

И покрај обемниот ангажман со креаторите на политики за споделување на овие загрижености, останавме со невозможен избор: да ги измениме нашите услуги за да понудиме рекламен производ кој не функционира за огласувачите или корисниците, без гаранција дека нашето решение ќе се смета за усогласено, или да престанеме да дозволуваме реклами со политички, изборни и социјални прашања во ЕУ. Не сме единствената компанија што е принудена во оваа позиција. Уште еднаш, гледаме како регулаторните обврски ефикасно ги отстрануваат популарните производи и услуги од пазарот, намалувајќи го изборот и конкуренцијата.

Од Мета информираат дека продолжуваат да ги обезбедуваат водечките алатки во индустријата кои обезбедуваат автентично и транспарентно политичко рекламирање. Исто така, нема да се спречи луѓето во ЕУ да продолжат да дебатираат за политика на платформите на Мета, ниту да ги спречи политичарите, кандидатите и носителите на политички функции органски да произведуваат и споделуваат политичка содржина.

Мета.мк