Франкфурт воведува забрана за дизел возила

Пo Хамбург и Штутгарт, забраната за дизел доаѓа во Франфурт, која може да влијае на една четвртина од возилата во градот, како и на безброј патници.

Западниот германски град мора да воведе забрана за дизел возила, одлучи судот вчера.

Активистите за заштита на животната средина ја тужеа општината Хесел за дозволување на Франкфурт да ги надмине максималните безбедносни нивоа на азотниот оксид.

Германскиот управен суд во Висбаден пресуди во корист на групата „Акција за заштита на животната средина Германија“и му нареди на Хесел да го доведе градот во согласност со регулативите со забрана за високо загадувачките дизел возила од делови во градот.

Организацијата го доби случајот по одлуката на Уставниот суд во февруари, која дозволи забрана за дизел гориво во градот.

Неколку германски градови планираат, или веќе започнале да наметнуваат делумни забрани за дизел, меѓу кои и Хамбург, па дури и Штутгарт, дом на Дајмлер и Порше.

Другите градови, вклучувајќи ги Ахен и Дизелдорф, исто така, размислуваат за забрани.

Судот во Висбаден пресуди дека од февруари 2019 година, Франкфурт мора да ги забрани дизел-моторите со Еуро-4 стандардите за емисија, како и бензинските автомобили со стандард Еуро-1 и 2. Еуро-5 дизели мора да бидат забранети од следниот септември.

Ако се прифати, пресудата ќе влијае на околу една четвртина од регистрираните автомобили во Франкфурт, како и безброј патници и посетители од околината.

„Забраната за возење е неопходна бидејќи сите други мерки што ги разгледува државата нема да доведе до значително намалување на емисиите на азотни оксиди во соодветно време”, рече претседателот на судовите Ролф Хартман.

Активистите тврдат дека единствениот начин на кој Франкфурт може да ги исполни обврските на Европската унија за азотниот оксид и загадувањето на диоксидот е да се забранат старите дизел возила.

„Ние треба да разбереме дека ова е закана за нашето здравје”, рече адвокатот на еколошката организација во своето воведно излагање.

Судот не навел кои области ќе бидат засегнати од новата забрана за возење, но судијата предложи да се базира на постоечките граници на еколошката зона, која многу германски градови ја користат за забрана на возила кои предизвикуваат големо загадување.

Пресудата се уште не е обврзувачка. Надлежните побараа од федералната влада да донесе закон за модернизација на постари дизел автомобили со системи за филтрирање.

„Ние не сакаме забрани за возење, туку фундаментално решение за проблемот”, изјави Клаус Остеринг, социјалдемократ и шеф на одделот за сообраќај во Франкфурт.

„Забраната за возење за постарите дизел возила претставува драстично намалување на целокупниот урбан сообраќаен систем до степен што не е претходно познат”, рече тој. Тој се жалеше дека општината и нејзините граѓани сега мораа да „платат за неуспесите на автомобилската индустрија и за неуспесите на федералната влада”.